söndag 20 februari 2011

Sol!

Man kan ju inte bli annat än glad när man tittar ut idag! Jag tvättar och har därmed nöjet att gå över gården och se alla barn som släpat ut sina föräldrar (eller tvärtom) till gungorna. På somrarna irriterar man sig en del på dem när de är ute och skriker som om kniven satt i dem, men så här års är det härligt att höra barnskratt igen. Det är i alla fall mer välkommet än måsskriken, som jag inte kan hjälpa att jag inte uppskattar som jag kanske borde. Det är kanske för att vi har så MÅNGA måsar här i Majorna, vi bor ju granne med Fiskhamnen ...

Det är mysigt när det doftar nytvättade kläder i hela lägenheten. Jag torkar ju inte allt utan hänger en del på hängaren i badrummet så det får självtorka. Det går åt många T-shirts nu när jag cyklar på dialysen. Jag skulle behöva ett "pannband" men inte ha det om pannan utan på ett annat strategiskt ställe där man svettas mycket när man cyklar. Fast då fick det förstås vara ett bra stort pannband ... :-D

Idag ska vi ha kokt kyckling, potatis, currysås och rårivna morötter med äpple och apelsin till middag. Vi kokade kycklingen redan igår och så har den fått ligga och safta till sig ordentligt i sin buljong över natten. Buljongen spar vi och gör grönsakssoppa av, en härlig soppa med morötter, palsternacka, purjolök, brysselkål, rotselleri och kanske några strån pasta också. Ingen ska kunna säga om familjen Brattkull att de inte tar vara på sin mat!

Tjåggarång!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar