torsdag 3 februari 2011

Det blåser friska vindar här

Sitter här och skriver i denna sena timma medan vinden ruskar i balkongdörren som står lite på glänt. De har spått minst 17 sekundmeter och kuling. Jag HATAR blåst. Jag AVSKYR blåst. Det får gärna regna hur mycket det vill, bara det inte blåser samtidigt!!!

Det gick bra på dialysen idag också, Fritz sköter sig programenligt. Han vet sitt eget bästa, skulle man kunna säga.

Sedan jag fick min laptop har jag känt en fullständigt omåttlig skrivhunger. Det är ju något av det bästa jag vet att sitta och bara låta fingrarna löpa över tangenterna. Det ger mig en fantastisk avkoppling och så har det alltid varit. Jag har skrivit sönder otaliga skrivmaskiner i mina dagar. Men just idag är jag inte så inspirerad och den känslan är oförenlig med att det kliar i fingrarna efter att få skriva. Vad gör man då?

Jo, man går och lägger sig! :-D Godnatt!

Tjåggarång!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar