måndag 21 februari 2011

Bland tårtor och grytor

Nu sitter jag här vid köksbordet och sippar på en stor, härlig mugg iskall sangría. Fyyy vad gott det är! Jag har diskat middagsdisken och tittat på "Klass 9A" och blivit vederbörligen upprörd och nu skriver jag recept till matbloggen. Ni som läser den tror väl att jag blivit galen, som jag öser in recept där. Men jag håller på att rensa ut och det är mycket som ska bort, och då måste jag spara de recept jag vill ha kvar någonstans. Bloggen är ett lika bra ställe som någon annanstans tycker jag! Jag kan ju avslöja att jag gör mig av med saker som jag aldrig trodde att jag skulle KUNNA göra mig av med, och det gör mig faktiskt lite stolt över mig själv. Man ska inte låta sig regeras av sina ägodelar, ens om det är recept det är frågan om.

Jag har inte så mycket att skriva om just nu som ni kanske märker, men jag håller på att ladda för bokrean i morgon natt. Jag och bror min går till Bokia på Avenyn, för det är en av de få butikerna (om inte den enda) som har nattöppet. Det här är en av mina högtidsstunder på året, utan jämförelse. Att få gå och plocka bland böcker som har kostat minst det dubbla och faktiskt ha en slant, om än liten, att handla för gör att jag känner mig nästan som en gräddbakelse, lyxig och rik! Det har minsann inte alltid varit så. Ibland har jag bara gått där och suktat, men det har ändå inte kunnat hålla mig borta. Böcker är det absolut bästa jag vet!

Och dagen efter, på onsdag, ska jag äntligen gå och klippa mig. Jag ser ut i håret så jag blir rädd för mig själv. I och med att jag tar så mycket mediciner är mitt hår nästan alltid ledset och trött, och det gör att jag ser glåmig ut. Och om jag nu ska börja simma måste jag ha kort och lättskött hår. Min mamma och jag klipper oss på Kungshöjdsgatan 1, hos en tjej som vi har haft i flera år nu. Hon har resonabla priser och framför allt gör hon som man vill!

Nu ska jag spela lite Island Tribe på Shockwave. Jag erkänner skamlöst att jag är en sucker för sådana där spel. Men jag spelar i alla fall inte World of Warcraft, det ska vara lite oskyldigare spel med farmer och restauranger och grejer.

Tjåggarång!

1 kommentar:

  1. Efter dina skriverier om Sangría letade jag i dina receptsamlingar men kan inte se att det finns någor sangríarecept där. Jag är inte särskilt hemmastadd med den drycken (trodde att den bara kunde intas på en sandstrand), men har för mig att det ska vara apelsin i den. Och rödvin. Kan man dricka stora muggar av den utan att bli pirum? Eller kan man göra en alkoholfri variant kanske?
    Kram från Eva

    SvaraRadera