lördag 19 februari 2011

Jag klarade förmiddagen ...

... utan att somna, det tycker jag var bra gjort av mig. Men frusen var jag, fast jag blev varm och skön när jag körde igång cyklingen. Nu känner jag dock att jag snart börjar nicka till.

Idag ska vi göra sangría och avnjuta ett par glas till Melodifestivalen. Sangría enligt det recept vi har är så otroligt gott. Det är gott att dricka till nästan allting. Tråkigt är bara att jag är så sugen på ostbågar så jag kan avlida. Det får jag absolut inte äta och bara därför vill jag ha det VÄLDIGT mycket.

Det hände en grej i tisdags när jag skulle hem från dialysen, som faktiskt är rätt rolig när man tänker efter. Det finns en man på dialysen som heter Esrafil, han är från något arabland tror jag, och han talar väldigt dålig svenska. Han var färdig före mig och satt därute i "väntrummet" och väntade på sin taxi. In kommer en taxichaufför och frågar efter "Isabel", varpå Esrafil hoppar upp som en guttaperkaboll och säger att han är Isabel och det är hans bil. Chauffören var inte heller svensk och slarvade väl lite med uttalet. Men han visste ändå att det var en dam han skulle hämta och att hon bodde i Majorna. Trots detta framhärdade Esrafil och de hann åka iväg mot Bergsjön innan misstaget uppdagades. Till sist fick jag min bil, och chauffören skickade någon annan som skulle hämta honom.

Nu undrar jag bara, var gjorde han av honom tills den andra bilen kom?

Tjåggarång!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar