tisdag 22 februari 2011

Ohöljd förväntan

Jag bokstavligen hoppar av förväntan inför bokrean. Så barnslig är jag, jag tillåter mig att känna fullt ut allt vad jag kan av glädje. Jag tycker bara det är synd att butikerna har slutat ha nattöppet (förutom Bokia Avenyn då). Det är väl en lönefråga misstänker jag. Nu har de infört "köp 5 reaböcker, betala för 4" och det ska väl på något sätt uppväga det. Men jag minns med saknad de tider man löpte runt till bokhandlarna i centrum på natten för att beta av det bästa. Det är ju en väldigt speciell atmosfär och den är svårslagen, måste jag säga.

Jag låg lågt i kalium idag igen på dialysen och nu ska vi sätta in kaliumtabletter ett tag, så får vi se vad de kan göra. Det kan ligga något hormonellt bakom också sa min läkare idag, så de ska ta lite sådana prover också. Jag har nog inga hormoner ... :-P Det är ju farligt för hjärtat att ha både för låga och för höga kaliumnivåer, så det är ganska känsligt, och det är klart att jag är glad att de håller koll på mig.

Tog en lång, skön, 3-timmars tupplur förut så att jag orkar vara i form nu i natt. Och i morgon kan jag sova, klippningen är ju inte förrän kl 11. Min störtförkylde bror har varit smart och bytt arbetsdag med sig själv så att han är ledig i morgon, och det är nog bra, för han börjar låta som en cirkelsåg. Och på dialysen åt jag - gissa vad? Jodå, ni har rätt! - eftersom jag tyckte att jag kunde behöva lite "kolhydratladdning". :-D

Nu ska jag äta semla. Allt för energin! *nudge, nudge, wink, wink*!

Tjåggarång!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar