lördag 12 februari 2011

Kattvakt!

Den här helgen är jag kattvakt åt mina små älsklingar Lars och Gunnar Sträng. Lars har blivit så stor och vuxen sedan jag sist såg efter dem före jul. Han är kastrerad, så det beror kanske på det, plus att han inte blivit färdigvuxen förrän nu (om  ens det). Emma och Helge, katternas ägare och min brors kompisar, har skaffat helt nät till balkongen så jag släppte ut dem där en stund också - eller rättare sagt, det var bara Gunnar Sträng som ville gå ut och sedan gick hon omkring därute och skrek. Lars stannade inne på sovrumsmattan.

Sedan blev det som vanligt hysteri på hög nivå. De jagade varann upp efter väggarna och ögonen stirrade maniskt. Jag tycker det är så roligt! Katter är underbara!

Dialysen gick fint idag fast jag saknade Helen där i stolen till vänster om mig. Man får sina vanor och när något avviker känns det konstigt.

Nu ska jag ta igen mig en stund före middagen, jag har sprungit runt och kopierat mina taxikvitton på biblioteket och postat dem plus mammas färdtjänstansökan, och varit på apoteket, och så nu hos katterna. Jag tittar upp till dem igen efter melodifestivalen ikväll.

Tjåggarång!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar