tisdag 8 februari 2011

Idag kom det nära! :-D

Fick veta idag att min kära stolsgranne Helen (sorry vännen att jag inte vet hur du stavar ditt namn!!!) blivit transplanterad! Det verkar så otroligt, vi sågs ju i lördags på dialysen, och idag kommer min sköterska och talar om för mig att hon fått en ny njure. Så fort kan det alltså gå. Ja, det kanske inte kändes så fort för henne eftersom hon blev tvungen att tacka nej då hon blev kallad förra sommaren, för hon var så totalt genomförkyld att det inte skulle funka.

Men jag är så glad för hennes skull! Äntligen slipper hon dessa tröttande dialyser och ständiga nålar hit och dit. Jag ska skriva ett kort till henne och posta det idag, så hon hinner få det innan hon blir utskriven. Det vanliga är visst att man ligger ca 1 vecka, om man inte får några komplikationer, så jag chansar på det. Jag önskar henne verkligen all lycka!!!!

Tjåggarång!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar