söndag 6 februari 2011

De grå söndagarna radar upp sig som pärlor på en nylontråd. Men även grå pärlor har en lyster, ett skimmer, som bara deras inneboende kraft och själ kan ge dem. Jag hade en gång ett pärlhalsband (ja, det var inte äkta pärlor förstås, det har jag aldrig ägt!) men jag älskade att ha det tillsammans med en ljusrosa stickad jumper, för pärlorna glänste så sofistikerat mot det rosa.

Och hur kom jag in på pärlhalsband och ljusrosa jumprar? Ja, inte vet jag. Jag sitter i mitt rum och skriver på min gamla stationära dator, det gamla kära tröskverket som nog snart lämnar in. Har precis ätit frukost (idag åt jag flingor med MJÖLK, stort no-no men jag bestämde mig för att unna mig mjölken idag när det är söndag). Idag står inget särskilt på schemat, det blir väl en slappardag som jag tillbringar med att skriva blogginlägg och recept, men det är sköna dagar när man inte behöver tänka på städning eller annat krafs eftersom man redan gjort det på fredagen. När man gått sjukskriven så länge som jag (sedan april 2009) behöver man rutiner, och när man dessutom får kraft och energi att utföra dessa rutiner blir det ju ännu bättre.

Tjåggarång! :-D

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar