måndag 7 februari 2011

Hemma igen ...

... och intyget har vi med oss. Nu ska vi bara fixa själva ansökan. Vi har även med en remiss hem så att mamma kan börja simma på Dalheimers Hus. Nu väntar jag bara på mitt eget intyg/remiss så att det är grönt ljus för mig också, och sedan ... då ska det bli andra bullar. Jag har tänkt försöka simma två gånger i veckan. Jag har inte simmat på jättelänge, kanske sjunker jag som en gråsten, vem vet? Men härligt är det!

Idag har vi köpt jordnötssmör med crunch (har provsmakat!). Jag ska nämligen baka till kören, har bytt fikadag med Linda som fått förhinder. Så det blir nog jordnötskakor och någon annan kaka för ev allergiker. Ska också sammanställa lite papper för en fond som jag ska söka med hjälp av min ovärderliga kurator på Lundby. Nu håller jag ju på att samla ihop till nytt frikort för både läkarvård och taxi, så jag springer här med kvitton och klistrar och klipper som den värste Sigvard Marjasin. Jag har ordentligt märkta kuvert där jag förvarar taxipengar, dialyspengar och taxikvitton eftersom jag är världsbäst på att slarva bort och blanda ihop. Ett stående uttryck här hemma är "om du inte hittar någonting så kolla i Isabels garderob". Det säger väl allt? Jag hittade ett stolsben där en gång, bl a. Och härom morgonen när jag skulle lägga ned gårdagens taxikvitton i kuvertet och i panik vände ut och in på plånboken när jag inte kunde hitta kvittona visade det sig att jag hade lagt ned dem ordentligt redan kvällen innan. De där B12-tabletterna har inte visat någon större effekt än ... :-D :-D :-D

Nu ska jag ta en promenad upp till apotek och bibliotek i grådasket och snålblåsten. Men det blev inte mycket till storm i alla fall, tack för det.

Tjåggarång!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar