fredag 4 februari 2011

Det är samma våraktiga ljus idag!

Idag silar samma vårliga ljus in i lägenheten som det gjorde igår. Skuggorna har blivit lite längre, ljuset är lite ljusare, lite mer genomskinligt. Det är en föraning om vår, det vet jag. Jag väntar på det här ljuset varje år och blir lika lycklig när det kommer.

Har ätit en mycket sen frukost idag och ska snart börja med veckostädningen. Idag har vi utplånat julen. Jag vet, det är sent, men vi har alltid grejerna kvar uppe till slutet av januari, som jag visst berättat tidigare. Nu har jag i stället ställt min stora Måseskär-fyr i fönstret bredvid den lilla blå och vita fyren som redan står där. Jag ska tända ett värmeljus i den ikväll så den får stråla för alla vilsna själar där nere på gatan (om de ser skenet genom det smutsiga fönstret förstås). Den stora fyren fick jag av mina kära dåvarande kvartettkompisar Ulla, Solveig och Marie-Louise när jag fyllde 40. :-D

Tjåggarång!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar