söndag 13 februari 2011

Bättre nu

Nu är det kväll och jag mår bra mycket bättre. Det kanske har att göra med att jag har tryckt i mig lite choklad (jag vet, jag borde inte, men detta är det jag unnar mig i helgen!)? Min bror hade med sig en chokladtomte när han kom hem från Tyskland i höstas och den har stått orörd sedan dess, inslagen i stanniol givetvis och i St. Paulis färger. Ikväll tyckte han att vi skulle öppna den och jag var inte nödbedd ... Det gör mig ingen skada, jag låg ju för lågt i kalium och fick inte ta mitt pulver idag! ;-D

Väntar på att Sherlock Holmes ska börja. Jag tycker idén är suverän, att göra Sherlock Holmes och Dr Watson i nutid med alla tekniska hjälpmedel som finns. Det är visst bara 3 avsnitt inspelade men de har gjort sådan succé i England att fler är under produktion. Jag väntar med intresse!

Sitter och lägger in recept på min matblogg. Det är dags att med sorg i hjärtat göra mig av med de Allt om Mat jag har sparat, specialnummer om midsommar, jul, påsk och alla grill- och sommar- och festspecialerna. Jag har helt enkelt inte plats längre, och då tycker jag att det är bra att lägga in de recept jag vill spara på bloggen. Jag måste göra något åt min utrymmesbrist och fast det skär mig i hjärtat är jag tvungen att rensa ut. Det växer mig över huvudet och får mig att känna mig fångad och fast, och det vill jag inte.

Så ligger det till. Jag var uppe hos katterna en sista vända (matte och husse bör ha kommit hem för någon timme sedan) och det var ett himla pipande för att jag skulle öppna sovrumsdörren, som jag ju stängt för att skydda dem från glassplittret. Men jag var givetvis obeveklig. Jag satt och läste högt för dem ur Gunnar Brusewitz' naturbok, om koltrasten, för att de skulle få höra en mänsklig röst. Rätt vad det var hoppade Gunnar Sträng, honkatten, upp i mitt knä och började bita i ett hörn av boken, sådär lite lagom lojt. Jag rycker gärna in som kattvakt när jag kan, jag älskar ju katter och de här två är så fina!

Tjåggarång!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar