måndag 28 februari 2011

Märkligt ...

... vad det är svårt att komma igång vissa dagar. Jag har inte fått upp ångan riktigt förrän nu, och dagen är ju nästan slut. Vaknade sent, åt frukost sent, satte sent igång med städningen, men nu är jag åtminstone klar med den, så har man ju avslutat ett projekt i alla fall. Det doftar rent av de nytvättade golven här hemma, och bara det är värt hela städningen. :-D

Dagen har också inneburit betalande av räkningar, alltid lika trevligt. :-( Men det måste ju göras. Jag har också ringt lite nödvändiga samtal, bl a spårat upp mina 300 kr som jag ska få tillbaka från Västtrafik Sjukresor. De kommer på onsdag eller torsdag sa de, och då måste jag söka upp ett Swedbank-kontor för att länka mitt Nordea-konto dit. Då slipper jag betala 50 eller 60 kr i avgift för att få ut mina stackars 300. Man måste verkligen vara om sig och kring sig om man ska få något i sig och på sig i den här världen! 300 kr är mycket pengar för mig och jag vill helst ha dem "orörda" då.

Mina näringsdrinkar anlände även de idag. De hade sagt fel dag till mig så vi väntade dem i fredags och jag har alltså inte haft några under hela helgen. De är guld värda eftersom de hjälper mig att kontrollera min hunger och min aptit, så det har varit svårt i helgen, särskilt att låta bli mammas tryfflar (har nog nallat en och annan extra, men säg det inte till någon!). Jag tycker att det blir mer och mer fel i hanteringen på saker och ting nu för tiden. Har folk ingen yrkesstolthet längre, eller är det för svårt att överblicka allting när det ligger på data? Jag upplever inte att det var så mycket misstag och fel förr om åren. Idag ringde jag för att säga upp mitt abonnemang hos Telenor, för jag hade fått uppgift om att jag skulle göra det vid den här tiden, och då hade de också sagt fel till mig. Nu är jag bunden till januari 2012 och kan följaktligen säga upp abonnemanget först i början av oktober i år.

Usch vad gnällig jag låter, men jag blir irriterad av oproffsighet vilket jag tycker att alla dessa fel tyder på. Gör rätt eller gör det inte alls!

Tjåggarång!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar