fredag 11 februari 2011

Sent som vanligt

Här sitter jag och ugglar i vanlig ordning. Jag tror helt enkelt att jag fortfarande är så uppfylld av känslan att ha en laptop och kunna skriva var jag vill att jag inte riktigt vill sluta skriva på kvällarna. Sådan är jag nog, tyvärr.

Idag gjorde jag två härliga fynd uppe på Ebbes Hörna. Jag var och lämnade några av mina kassettböcker där och hittade en biografi över Katarina di Medici (hurra! Kunde inte köpa den när den var ny för den var för dyr!) för 15 kronor och en likaledes härlig bok med ord och teckningar av Gunnar Brusewitz för 20 kronor. I den senare läste jag en fullkomligt dråplig berättelse om jägare som maskerade sig till kor för att fåglarna inte skulle misstänka något. Men så var det en som förklädde sig till en liggande häst, som var ihålig inuti. Och han försvann från sin förklädnad ett tag och då kom en skock kor och började puffa på hästen så den välte, och de flydde åt alla håll i vild panik när de såg hästens ihåliga inre. Jag med min fantasi såg ju alltsammans framför mig och började gapskratta och kunde inte sluta ... till familjens oro och förtjusning.

Men nu måste jag verkligen krypa till kojs om jag ska orka med dialysen i morgon. Annars kanske jag sticker mig i fel arm.

Tjåggarång!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar