söndag 13 februari 2011

Grinig

Jag mår inte som jag ska idag, är grinig, trött och sur och motspänstig i största allmänhet. Tycker inte jag orkar någonting och vill ingenting. Nåja, jag förmodar att man får lov att ha sådana dagar. Jag har dock varit hos katterna vilkas gangsterfasoner alltid piggar upp. Men de hade slagit ned en tavla i sovrummet, som antagligen har stått på Emmas och Helges byrå, för det var glassplitter över hela golvet. Jag hade inte möjlighet att städa upp det så jag stängde dörren ordentligt till katternas förtret. Det måste ha skett redan i går men då märkte jag det inte eftersom det var i sovrummet och jag var inte inne där mer än en väldigt kort stund.

Idag ska vi baka Jonasbröd (har döpt brödet efter min vän Jonas i Stockholm som jag fick receptet av), ett jättegott grovt filmjölksbröd som man aldrig tröttnar på och som magen får jobba ordentligt med. Till middag blir det den älskade Köttfärssoppan med morot och potatis som man heller aldrig tröttnar på.

Nu går jag och drar något gammalt över mig så känns det nog bättre sen. Morr.

Tjåggarång!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar