tisdag 8 februari 2011

Körgig i morgon

Nu sitter jag här och försöker få morgondagen att gå ihop. Vi har stort gig i morgon, stort i bemärkelsen att det sträcker sig över en stor del av dagen fast vi bara sjunger 10-minuterspass varje gång. Så då ska jag ta färjan över älven till Eriksbergshallen. Vi sjunger ett pass 12.15 och ett 13.15, och sedan ingenting förrän 16.30 och då får jag gå på någon trevlig krog vid färjeläget och inta något ätbart. Sen ska jag tillbaka över älven, hem och hämta mina 2 läckra apelsinkakor som jag ska utsätta kören för och så iväg till körträningen. Ja, jag hoppas att kakorna är läckra i alla fall. De SER väldigt goda ut ...

Tänker på Helen som blivit transplanterad. Jag kan (och vill) inte förneka att det även finns ett visst mått av avund hos mig, mitt bland glädjen och lyckönskningarna. Jag vill ju också! Men min tid kommer, det vet jag ju. 

Nu måste jag återvända till Västtrafiks eminenta hemsida där de visar fel dag ... jag begär att få restider för onsdagen den 9 februari och de visar mig tisdagen den 8. Det är till att hålla sig aktuell vill jag lova.

Tjåggarång!

2 kommentarer:

  1. Jag hittade minsann inget recept på de läckra apelsinkakorna...

    SvaraRadera
  2. Eva, jag knackar in det på min matblogg strax! De VAR superbt goda faktiskt! :-D

    SvaraRadera