fredag 21 januari 2011

Världens Bästa Fredag ...

... för att citera Julia på Gotland, en av mina absolut finaste vänner. Vi jobbade också ihop på Sector Alarm. Varenda gång hon kom in på jobbet och daskade senaste märkesväskan i bordet sa hon: "Idag är det världens bästa ..." vilken veckodag det nu var. Och bara för att hon kom in och sa det, så BLEV det också Världens Bästa Veckodag. Julia, jag saknar dig något rent namnlöst!!!! :-D

Nej, det är inte Världens Bästa Fredag för att jag har hört något från transplantation än. Solen har ju knappt gått upp. Och det är absolut inte Världens Bästa Fredag för att jag städar idag. Snabeldraken Tusse (vår dammsugare) står inne i skåpet och väntar på att få komma ut. Det ska han snart få, jag vågar inte låta honom bli för otålig för då kanske han strejkar nästa gång ...

Det är helt enkelt Världens Bästa Fredag för att jag älskar fredagar. Det är min favoritdag på veckan (även om jag nu för tiden tycker att veckorna bara består av måndagar och fredagar!). Det är solsken, fem grader kallt och jag har slagit upp nästan vartenda fönster i lägenheten för att vädra ut ordentligt - jag fryser som en hund men jag blir varm när jag börjar släpa runt Tusse!

Och ni glömmer väl inte vad det var jag skulle göra idag? Jo, just det ...

SEMLAN!!!

Kanske jag är barnslig (det vet jag förresten att jag är) som är så uppspelt p g a en stackars semla, men det bjuder jag på. Ni får ta mig som jag är helt enkelt.

Tjåggarång!

5 kommentarer:

  1. Tack gumman, det är du också!!! Saknade dig i kören i onsdags ... :-D Kram!!!

    SvaraRadera
  2. Åhhh. Vilka vackra ord, blir röd!! Jag saknar dig också... och visste är det som så att om man säger att det är VÄRLDENS BÄSTA (xxx)dag så blir det ju det oftast så... iaf är det en skön känsla att leva i just då!!!
    MASSA kramar!!!!!

    SvaraRadera
  3. Det var alltid så härligt att höra dig säga det, vännen. Jag blir bara så full i skratt när jag tänker på den där blomman, solrosen, den kommer att förfölja mig i all evighet! Hahahahaha

    SvaraRadera
  4. Blomman var vår lilla grej, vår lilla blomma :)

    SvaraRadera