lördag 22 januari 2011

Helg!!!

Nu börjar min helg. Jag har kommit hem från dialysen, allt har gått så bra det bara kan, har varit och handlat och skalat potatis till middagen. Mamma sover och det ska jag också göra om en stund. Min stackars mamma sover extremt dåligt, nämligen, och då får hon passa på att sova när hon känner att det skulle kunna funka.

Utanför skiner solen, en energisk fågel kvittrar hejvilt någonstans och jag inleder nu min helg. Söndag och måndag är dialysfria dagar och det behövs faktiskt, jag är glad så länge jag kan behålla den här dialysrytmen. Man kan planera lite saker utan att behöva ta hänsyn till att jag måste stolpa till Lundby i tid och otid.

Jag har fortfarande inte haft tid att fördjupa mig i min nya mobilkamera. Morr x 3 ... jag vill ju få det att funka så att jag kan ta de vackra bilder jag drömmer om att lägga upp på bloggen. Eller, tid och tid ... för att vara fullkomligt ärlig är det nog så att tiden finns, men att jag inbillar mig att jag inte kan klara av det. Ibland är det alltför lockande att välja minsta motståndets väg, särskilt när man är så formidabelt oteknisk som jag.

Ja ja, kommer tid kommer råd som man så förnumstigt brukar säga (fast det har jag aldrig märkt, då skulle jag ju ha blivit rikare ju längre tiden gick! ;-D).

Nu ska jag ta mig en liten lur.

Tjåggarång!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar