söndag 23 januari 2011

Jag har skapat en systerblogg!

Jag kunde inte hålla mig utan gjorde en ny blogg idag, som heter Mat-adoran ... den innehåller BARA recept, mer eller mindre. Kanske ett och annat litet matkåseri av mig själv eller andra också slinker in. Hoppas ni vill gå och ta en titt, ni som är lika inkörda på mat och recept som jag själv är.

Apropå mat, ikväll gjorde jag världens godaste varma mackor. Vi hade en liten skål med köttfärssås i kylen, som blivit över från en av våra goda spaghettimiddagar. Jag smörade fyra vita brödskivor, lade på köttfärssåsen så att den täckte två av skivorna, toppade med rikligt med finskuren purjolök, lade på ost och så på med de två resterande brödskivorna. Sedan ned i stekpanna på lagom hög värme för att osten skulle smälta ned (man vänder dubbelmackorna minst en gång under tiden i pannan). Till detta serverade vi gulliga små tomater som var otroligt söta och goda. Enkelt och fantastiskt gott!

I morgon kommer min moster hit från Lindome för att äta lutfisk, så det blev inte idag som jag trodde. Men bara detta att vi äntligen börjat orka bjuda hem folk ... det fanns inte i min begreppsvärld för bara ett par månader sedan. Jag har verkligen kommit långt i min mentala process! Nu ska här bli födelsedagskalas i april och ni är bjudna allihop! ;-D

Tjåggarång!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar