tisdag 11 januari 2011

Kvällstankar

Det här är den stund jag tycker bäst om på kvällen - när jag sitter med min dator i köket och pysslar och sysslar. Just nu håller jag på att leta efter kurser i katalanska. Inget av studieförbunden erbjuder det och jag vill absolut lära mig. Jag förstod det rätt bra när jag var liten och fortfarande träffade pappa och vi hade stora sammankomster hemma med min faster och resten av familjen, för då talades det katalanska pappa och faster emellan. Men nu hör jag inte språket längre och det faller i glömska. Det känns liksom angeläget, vet inte riktigt varför, men jag älskade språkmelodin och även att läsa det skrivna språket. Vi får väl se.

Sitter här och gläder mig åt att kören börjar i morgon efter juluppehållet. Gothia Barber Girls, mitt hjärtas älskade kör och en av de viktigaste ventilerna i mitt liv med allt jag gått igenom i sjukdoms- och bekymmersväg. Kören lyser mig som en fyrbåk genom mörka och stormiga nätter, för att uttrycka mig så klichéartat jag kan. Jag vet ärligt talat inte vad jag skulle ta mig till utan den. Man rensar hjärnan totalt på allt annat än musiken under de tre timmar man tränar varje onsdag och det är fantastiskt välgörande.

Middag idag blev Biff à la Lindström med potatis och blomkål, en favorit (av många).

Och till sist,

DAGENS CITAT

En bra bok
ska man hålla om ryggen.

Tjåggarång!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar