söndag 16 januari 2011

Jag svek mitt löfte ...

Jag lovade ju att jag skulle ta bild på marängtårtan, men jag fick inte min kamera att göra som jag ville!!! Jag skulle ta bild på den underbara indiska grytan vi lagade till middag också, men i stället lyckades jag låsa hela telefonen så att jag fick plocka ut batteriet och logga in mig igen för att få igång den. Det finns ingen i hela världen som är så dålig på tekniska prylar som jag. Det spelar ingen roll HUR enkelt alla säger att det är, och som det säkert är också för dem, för jag fepplar till det i alla fall.

Så ni får tro mig på mitt ord när jag säger att marängtårtan var något av det mest delikata jag ätit, och så även den indiska soppgrytan, som kommer att bli en stående rätt på familjerepertoaren. Av tre rätter jag testat på den bloggen har alla tre fått toppbetyg!

Nu sitter jag här och kopplar av en stund före Midsomer. Den har varit litet upp och ned hittills tycker jag. Det går väl inflation i historierna kan jag tänka, men det ska bli kul när kusin Barnaby tar över ruljangsen. SVT fortsätter säkert att sända dem.

Tjåggarång!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar