fredag 14 januari 2011

Ledig fredag

Sitter och väntar på att hantverkaren ska komma hit. Vi har en toa som droppar vatten på golvet. Allt verkar köra ihop sig på samma gång - han ska även byta de läckande kranarna över badkaret mot en spak, en likadan som vi har i köket. Och i förrgår var Lennart, vår eminente fastighetsskötare, här och bytte packning i kökskranen, för den läckte också. Nu fattas det bara att jag börjar läcka och då vet jag inte riktigt vad som händer ... :-D

I morse löste brandvarnaren ut sig för mamma lyckades bränna det rostade brödet. Hoppas vi inte väckte ALLA grannarna, för klockan var bara åtta på morgonen när vi åt frukost. Jag sprang omkring och viftade med en kökshandduk för att skingra de för oss osynliga rökslöjorna som fick apparaten att tjuta vilt och gällt. Det är faktiskt ett hemskt ljud, men det är ju bra att den funkar ändå, om man tänker på alternativet!

Tjåggarång!

PS. Jag försöker lägga in en rolig bild på bloggen, som jag tog i onsdags kväll, men jag lyckas inte och det gör mig vansinnigt irriterad. Jag försöker med jämna mellanrum under dagen.

1 kommentar:

  1. har extreeeeemt dåligt samvete över att jag tog ner min brandvarnare i april för att batterierna behövdes bytas ut, och att jag sedan dess.... inte satt upp den igen (med fungerande batterier). Skäms gör jag dagligen då jag inbillar mig att jag kommer bli innebränd pga detta. MÅSTE FIXA MÅSTE FIXA!!!
    kram och trevlig helg på dig fina bella

    SvaraRadera