onsdag 19 januari 2011

Har varit stressad hela dagen tack vare de två abrupta uppvaknanden jag utsattes för i morse. Jag gillar inte att börja dagen på en sådan bog!!! Ingen aptit har jag heller, kan inte tänka på mat just nu. Jag är helt enkelt nere i en matsvacka. Purjolöksmacka går ned men det kan jag ju inte leva på - vill inte bara utfodra halsbrännan.

Men jag hoppas på kören ikväll som räddar min dag, för det kommer den att göra. Vi tränar in låten Feelin' Good, som bl a Michael Bublé har sjungit in. Baritonestämman i inledningen av låten får mig att bli riktigt knäsvag, den är bara så läcker. Och ikväll har vi den första av två gästkvällar för terminen, det brukar alltid komma några intresserade som ev vill börja.

I morgon bitti ska jag ta en spruta som heter pneumokock-någonting, som räcker i tio år och som jag behöver ta inför transplantation. Det känns i alla fall skönt att man räknar med att jag ska vara transplanterad inom tio år! ;-D

Tjåggarång!

PS. Det blev ingen semla idag, men håll i er på fredag, för då kör jag näsan i grädden och mandelmassan!

2 kommentarer: