måndag 28 mars 2011

Verkar inte bli någon TV-stjärna än!

Nedrans människor som inte kan bli sjuka så att jag får en chans att stiga fram och glänsa! (OBS! Det här var ett skämt - för det första önskar jag absolut ingen sjukdom på någon annan och för det andra är det inte alls säkert att jag glänser - jag kanske har legat av mig!).

Idag på förmiddagen har jag ägnat mig åt den trivsamma sysselsättningen att betala räkningar. Det är klart att jag är glad att jag KAN betala räkningarna, men glädjen förbyts snart i sorg när jag ser hur lite det blir kvar att göra roliga saker för. Nåja, simningen har jag råd med, 50 kr gången. Det är en värdefull investering. Och sedan har jag bestämt mig för att jag, när vi ändå röjer källaren inför mega-loppisen i maj, ska plocka fram min cykel och rusta upp den. Då kan jag lätt ta mig till trevliga ställen och ha med både bok och matsäck.

Just nu läser jag bl a Sture Linnérs bok om Sicilien - Strövtåg i rummet och tiden. En fantastiskt härlig bok om grekernas kolonisation av ön. Han skriver så levande och medryckande vilket är ett krav från min sida. Jag står inte ut med stolpiga böcker som är så torra att man får hosta av dem.

Ett kort inlägg, och jag är medveten om att jag inte haft några Veckans djur på två veckor, men jag tänkte ta två stycken i rad och skriva in dem senare idag. För ni har ju säkert saknat dem!

Tjåggarång! :-D

1 kommentar:

  1. Betala räkningar är en fritidssyssla som jag ogärna ägnar mig åt, jag blir bara på dåligt humör över att allt som är tråkigt kostar så mycket! Försäkringar, bensin, soptömning, fruktansvärt dyra saker som inte direkt gör mig lycklig.
    Inte vet jag om jag ska sitta här och önska att någon blir sjuk så att du kan hoppa in. Jag tror att jag avstår...
    Kram från
    Eva

    SvaraRadera