onsdag 23 mars 2011

Vårmorgon

Det känns i kroppen idag att det är vår. Fåglarna kvittrar som galningar utanför fönstret, grus- och städbilarna kör non-stop (de höll på till ca kl 19 igår kväll) och gårdar och gator blir städade från allt förrädiskt grus som agerar rullskridskobana när man går ut. Är det inte is att halka på så är det grus! :-D Jag såg snödroppar i Alingsås vilket värmde hjärtat ordentligt. De där första blommorna är så härdiga, de ska upp till varje pris, de låter ingenting stoppa sig. Lite grann som jag, som dock fick ett brev i förrgår som bekymrar mig lite. Men glad jag är ändå, har jag bestämt.

I morgon ska min mor och jag gå och se Claes Malmberg på Kajskjul 8. Vi går 2 för 1, vilket betyder endast 785 kr för två tvårättersmiddagar och showen. Det tycker jag är bra, vi unnar oss alltför sällan att göra något sådant eftersom vi aldrig har pengar. Men nu har vi slagit till. Jag har också två biobiljetter liggande som inkluderar två popcornmenyer, och två biljetter till Universeum som jag fick för att jag var med på giget för vår kära Barbro när hon pensionerades. Så det blir lite nöjen framöver i sommar!

Nej, nu är det frukostdags och sedan ska jag städa! Och så är det kören ikväll. En virvel av trivsamma saker!

Tjåggarång!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar