onsdag 9 mars 2011

Men vad farao nu då?????

Råkade just kasta en blick ut genom fönstret, och det skulle jag inte ha gjort märker jag. Snön vräker ner och himlen är blygrå!!! Här pratar jag vitt och brett om rosalila himlar och koltrastsång och vårsol och tranor ... Men jag vet ju att det är så här i mars. Och jag glömmer aldrig den gången vi var på Hindås (vårt f d "land") en pingsthelg, den 31 maj en gång för många år sedan ... dagen efter, den 1 juni, vaknade vi upp till en snötäckt värld. De stackars syrenerna som börjat blomma låg nedtyngda till marken och lyste ömkligt ljuslila mellan snödrivorna. Det var nästan så att man började gråta när man såg dem. En märklig syn, verkligen! Inte lika märklig i mars som tur är, men jag ska ut och köpa frukt och annat och tänkte promenera. Det blir Lovikka-luvan på, jag bjuder på den synen (den är nog lika märklig som snön i juni på landet).

Tjåggarång!

1 kommentar:

  1. Regn här under morgonen, "össnö" några timmar under dagen och avslutningsvis regn igen. Vinden ökade till 12 m/sek på eftermiddagen. Inte precis något vårväder! Har för övrigt ännu inte hört koltrasten, men bofinken sjöng när jag och systern var ute och travade i går. Trevligt vårtecken det också!

    SvaraRadera