torsdag 14 april 2011

Något är ruttet i staten Facebook!!!!!

Jag vet att jag är löjlig som blir så upprörd, men mitt konto på Facebook är tillfälligt avaktiverat. Det hela började i förrgår tror jag, med att jag fick mail om att jag måste lägga in en alternativ e-mailadress för att öka mitt kontos säkerhet. Den var tydligen så låg att det inte blev någon grön färg alls på den där s k mätaren som bifogades. Först nonchalerade jag det men igår fick jag ett nytt mail, och då la jag in min alternativa mailadress som jag har hos Hotmail. Idag fick jag ett mail där jag blev tillfrågad om jag ville avbryta ändringen som jag lagt in om igår, och då ville jag det, eftersom jag inte tyckte det kändes riktigt bra. Då fick jag besked att kontot tillfälligt avaktiverats p g a ändringar i sekretesstjosan. De kräver att jag ska ladda ned en officiellt godkänd ID-handling med foto för att verifiera att jag är jag. Jag har ingen sådan handling på nätet. Inte heller är jag bra på att ladda ned foto från min telefon.

SÅ VAD GÖR JAG? Inte nog med att Fritz krånglade i morse och vi inte kunde göra någon flödesmätning, nu är jag på uruselt humör också.

Men jag måste ändå berätta att jag fick en fantastiskt vacker ros av min stolsgranne och hans fru. Jag bjöd ju på kaka idag på dialysen, en härlig saftig apelsinkaka, eftersom det är min födelsedag i morgon. Så jag tittade många gånger på rosen, som är djupröd och perfekt och nästan ser ut som om den vore gjord av sammet. Ett jättefint kort hade de satt fast på den där de gratulerade och tackade för min omtanke. Det är härligt med sådana vänner. Så det är i alla fall en sak att vara glad över!

Tjåggarång!

1 kommentar:

  1. konstigt de där med FB! Funkar det ännu inte?
    Snacka om FB-rehab...det skulle jag behöva haha!!


    KRAMAR!!!

    SvaraRadera