lördag 16 april 2011

Fritz krånglar igen ...

Det är tredje gången i följd som Fritz blir uppkäftig och krånglar när jag ska sätta in vennålen. Han gömmer sig och släpper inte till något blod. Idag fick jag ge upp försöken att sticka med de härligt säkra trubbiga nålarna och låta Annika sticka mig med en vass nål. Hon fick rota runt lite med påföljd att jag nu har en visserligen liten men dock svullnad strax ovanför mitt stickhål vid venen. Det är inte bra, det här. Någon gång kan man väl acceptera krångel men inte varje gång. Flödesmätningen som misslyckades i torsdags gick åt skogen idag också, första gången var det artärtrycket på Fritz som hoppade ur men de båda andra gångerna var det den jäkla maskinen som skulle göra sina kontroller just precis under mätningen och alltså bröt hela skiten.

Jag inser att det här låter som grekiska för er som inte är invigda i dialysens mysterier, men kan inte hitta på något annat sätt att formulera mig just nu. Inte heller kan jag gnälla på Facebook då jag fortfarande inte kommer åt mitt konto. Tror ni att det är riskfritt att ladda ned en kopia av sin ID-handling? Är det en rimlig begäran av FB då de inte sett något foto av mig tidigare och alltså inte kan veta om jag snott det här ID-kortet från någon annan?

Ja ja, ute är det i alla fall vackert vårljus och trasten har sjungit som en galning. Jag sitter och väntar på att Körslaget ska börja men tjurar fortfarande över att Caspers kör åkte ur förra gången. De var kvällens bästa kör och jag tycker att det är skandal.

Vid TVn har jag även staplat upp mitt nuvarande pågående historiska bibliotek. Ni tror inte jag är klok och det är jag nog inte heller. Jag roar mig med att sitta och trumma på böckerna och de producerar olika ljud eftersom de är olika tjocka. Jag ska nog skriva en "bok-symfoni".

Tjåggarång!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar