fredag 1 april 2011

Kattvakt igen!

Jag har den stora äran att vara kattvakt till mina älsklingar Lars och Gunnar Sträng igen medan deras husse och matte är i Berlin på rockkonsert. Jag får rå om dem i hela tre och en halv dag, och jag tycker det är så kul! Står just beredd och ska kila över till dem nu för sista gången idag och ge dem lite kokt fisk som de ska ha morgon och kväll. De har slutat med burkmaten för veterinären har sagt att det inte finns någon direkt näring i den. Då är det självklart bättre med naturliga råvaror. Katterna känner mer än väl igen mig nu och kommer direkt och hälsar och spinner, och efter maten bjuder de på stor show med många akrobatiska inslag och ibland även sång (jo, det är sant!). Det är rena slapstick-humorn när man sitter och tittar på dem. Jag brukar också sjunga och läsa högt för dem, så de ska få höra en röst efter många timmar av tystnad. Nej, jag tänker inte tala om vad jag sjunger, men idag fick de höra långa stycken ur Sture Linnérs Sicilien-bok. De var MYCKET intresserade.

Tjåggarång! :-D

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar