fredag 8 april 2011

Lördagsmorgon

Passar på att knacka ned några rader så här några minuter innan taxin kommer för att ta mig till dialysen. Solen skiner och lindens grenar avtecknar sig mot huset mittemot på ett ganska charmerande sätt. Fåglarna har börjat höra av sig och själv har jag sovit gott och känner mig för en gångs skull ganska utvilad. Det blir så när man går och lägger sig före tolv i stället för halv tre! Fullkomligt logiskt.

Minglet i torsdags kväll på B'Chic var jättetrevligt. Det bjöds på små spett med gott pålägg och frukt och dricka och på modevisningen träffade jag minsann ingen mindre än Maria Forssell, en gammal körkompis som var min allra första stämchef när jag började i kören (hon har inte varit med på många år nu). Hon var så SÖT där hon gick och visade de snygga kläder som B'Chic har. Jag blev stormande kär i en rosa/cerise klänning och en asymmetrisk lång top i limegrönt. Men pengarna, pengarna ... de finns ju inte! Trots att vi VIPare hade 10% rabatt! Nedslående!

Nej, nu kommer taxin därnere hör jag. Måste skynda! Vi hörs!

Tjåggarång!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar