torsdag 30 juni 2011

Idag är det trist ...

Jag har ingen vidare dag idag. Visst, det gick bra på dialysen, väldigt bra t o m, men en av dem jag pratade ganska mycket med där dog den 24 juni. På midsommarafton, när naturen står i sitt vackraste flor ... Hon hade så ont, låg ofta och bara grät, och det gjorde så ont att höra. När döden kommer så nära kommer man lite grann ned på jorden, även om jag nu för tiden har ett ganska realistiskt förhållande till den (döden). Hon dog nog inte av själva njursjukdomen, men jag vet inte vad som knäckte henne till slut. Dock lade detta lite sordin på stämningen resten av förmiddagen för mig, och nu på kvällen har jag blivit tankfull. Men det kan vara bra att tänka lite ibland ...

Så det blir inget långt inlägg idag, jag är inte alls på humör. Men jag vet ju att ni tar mig som jag är.

Tjåggarång.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar