onsdag 15 juni 2011

Första onsdagen utan kören ...

Sorgligt men sant ... vi har sommaruppehåll ända till den 24 augusti. Vad ska jag göra ikväll? Jovisst ja, jag ska ju förhoppningsvis gå på stadspromenad - om jag orkar. Idag är det städning på schemat och på fredag kommer gubbar och ska fixa med något som de kallar "framtidens bredband". Obekvämt är det när de kommer hit, man måste flytta möbler och annat som man inte riktigt orkar. Framför allt måste man flytta på allt löst som ligger över ytorna och som man snart får rascha på eftersom man så gärna vill röja riktigt i ordning i sitt rum och aldrig kan uppamma de krafter som krävs för att göra det.

Jag hör hur de borrar och har sig i någon lägenhet längre ned i huset. De väckte mig, de skurkarna. Det blev sent igår kväll och jag hade behövt sova längre. Morr! Det är det värsta som finns att bli väckt av en borrmaskin. Jag menar, man får ju hjärtsnörp även när man är vaken när de sätter igång och man inte är beredd på det!

Just nu står alla balkongblommorna inne på köksgolvet. De har stått på balkongen tills i går kväll, men det började blåsa något så infernaliskt och jag riktigt såg för mig hur alla krukorna låg strödda över balkonggolvet när vi vaknade idag, så vi bestämde att ta in dem. Mamma fixar med blomlådorna så fort jag städat färdigt. (Jag vet, bra tajming, men dygnet har bara 24 timmar ...)

Tjåggarång!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar