torsdag 2 juni 2011

Känns ändå lite bra!

Ute i köket lagas det kycklinggryta med schalottenlök, paprika, tomater och champinjoner. Jag sitter inne i mitt rum och försöker tänka bort huvudvärken som allt oftare kommer nu efter dialyserna. Jag tror att det kan ha med ACn där inne att göra eller också drar det från fönstren, eller inte vet jag ... men jobbigt är det i alla fall, även om det fortfarande är mycket bättre än det var.

Det blev ingen promenad idag som jag hade ställt in mig på. Jag har ju lyckats glömma bort allt om Kristi Himmelfärdsdag och trodde att jag skulle hämta medicin på apoteket på hemvägen. Jo mors! Nej, det fanns ingen personal som kunde gå med ut och valla mig idag och jag har ingen lust att gå själv. Det funkar ju ändå inte sen när det blir mörkt, för man vill inte gå ensam i de trakterna då (Flunsåsparken and the like).

Dialysen gick annars bra, även om jag bara med ett nödrop kom upp i min målsättning (jag bestämmer själv mitt mål och ställer in det på maskinen). Carbonara fick jag prick kl 12 idag och blev full i skratt.

I morgon ska mamma och jag antagligen åka och köpa balkongblommor. Det ska äntligen bli lite fint på balkongen så vi kan sätta upp vårt parasoll som vi höll på att knäcka oss på förra sommaren när vi köpte det på IKEA. Ett rätt säkert kort är margueriter och röda pelargoner, men vi får se. Jag har ju fått för mig att jag vill odla tomater också ... :-D

Tjåggarång (så länge!)!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar