måndag 13 juni 2011

Sommarmåndag

Hur kommer det sig att alla miljoner småsaker man har att fixa med går så mycket lättare på sommaren? Jag kvider aldrig så mycket för att t ex gå upp till apoteket och annat så här års. Kanske det beror på att det är ett helt företag på vintern att bara gå ett kvarter eftersom man måste bylta på sig så mycket ... kängor, dubbla tröjor, jacka, halsduk ... jag blir trött bara jag tänker på det.

Mitt byte idag, förutom mediciner, blev två kartonger ljuvligt rödlysande svenska jordgubbar som ska avnjutas i kväll med skumvispad grädde till (åtminstone för mig - jag om någon borde låta bli grädden men se det bryr jag mig inte om!). Jag blir varm i hjärtat när jag ser de här jordgubbstjejerna stå i hörnen på torg och gator med sina kartonger. Jag älskar jordgubbar så till den milda grad att jag brukar börja räkna ned redan vid december. "Nu är det bara ett halvår kvar så kommer jordgubbarna."  :-D

Idag åker mamma och jag på span-resa till Plantagen på Tagenevägen för att se om de har något passande till balkongen. Vi måste få riktig ordning där annars känns det inte som sommar. Men vi köper inte för köpandets skull, har de inget som passar så åker vi någon annanstans en annan dag. Nu när mamma har fått färdtjänst blir allt så mycket enklare, hon slipper trötta ut sig på bussar och spårvagnar och får lite krafter över till annat.

Tjåggarång!

1 kommentar:

  1. Hoppas att ni hittade något fint till balkongen. Här har vi "hemgjorda" Blåvindor som förhoppningsvis ska växa till sig lite bättre och (de är fortfarande små) och sedan blomma resten av sommaren.
    Kram från Eva

    SvaraRadera