lördag 11 juni 2011

Matklubbsträff!

I kväll kl 18.00 möter jag och min mamma upp tre tjejer från västra Sverige som är medlemmar i Matklubben, där jag också är medlem. Det här är den andra medlemsträffen jag har arrangerat och det är ju lite synd att det inte kommer fler än tre (det var väldigt många som ville komma från början, men saker och ting kommer ju alltid i vägen, det är ohjälpligt). Vi ska gå till Cicero i Linnéstaden och äta gott - jag vet ju att maten är superb där, det tråkiga är bara att man får beslutsångest när man ska beställa ... Särskilt roligt är det att mamma vill följa med, hon går ju så sällan någonstans numera p g a sina smärtor. Jag tror min själ att hon lever upp nu på sommaren!

I övrigt var det en riktig toppendialys idag, och Kjell och jag fick även löst Melodikrysset. Idag var det snubblande nära att vi fick överge en ledtråd, men med mammas hjälp gick det bra. Jag ringde hem och satte myror i huvudet på henne så hon inte kunde släppa tanken på låten, och sedan ringde hon tillbaka och sa att "det var tur för dig att jag kom på det!" :-D

Nåja, jag berättar om träffen och den goda maten i morgon. Nu lovar jag att jag ska skriva! Jag ska också hem till min körkompis och gå igenom vad hennes katter behöver eftersom jag ska vara kattvakt åt dem vid två tillfällen nu kring midsommar.

Tjåggarång!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar