torsdag 12 maj 2011

Nu har det gått några dagar ...

... och jag har väl så sakteliga hämtat mig från allt som skett sista tiden. Vaknade idag med ont i benet, vilket gjorde att jag skippade morgonpromenaden före dialysen och även cyklingen idag. Förmodligen knyckte jag väl till något på kören igår. Inget jag direkt undrar över, men skönt ändå att få läsa HELA dialysen för en gångs skull (fast jag måste erkänna att jag saknar cyklingen och känner mig halv utan den!).

Idag är det lite obestämt väder, men skönt tycker jag. Jag var en sväng på apoteket på Chapmans Torg och hämtade ut de smärtlindrande plåster jag sätter över mina stickhål före varje dialys. De har fortfarande inte kommit tillrätta med barnsjukdomarna som uppstod vid installationen av det nya datasystemet. Stackars personalen, jag kan mycket väl tänka mig hur det känns att stå där och filura och se köerna växa! Jag är ju mer eller mindre mantalsskriven på det apoteket och känner mig lite beskyddande gentemot personalen, för de är verkligen trevliga och tillmötesgående på alla sätt och vis. Nu är jag dessutom så igenkänd att jag inte ens behöver visa leg. Inte illa!

I övrigt gick allting bra idag. Vi flödesmätte Fritz igen (ska göras en gång i månaden) och han fick fullt godkänt. Pust. Jag blir så lättad när allting är som det ska. Det känns som om jag gärna vill slippa mer strul nu och få slappna av så mycket som möjligt inför Stuttgartresan. Fast magnetröntgen på hjärnan den 23 maj hänger där som ett svart och hotande moln. Jag säger till mig själv att inte oroa mig, men det är klart att man tänker på det, annars vore man inte normal. Men jag har bestämt att det inte ska finnas något otillbörligt där, och så är det bra med det.

Ikväll är det dags att se hur det går för Saade i Eurovision. Jag är hjärtligt trött på låten som jag tycker är fruktansvärt monoton och fantasilös. Undrar om det inte blivit en smula för mycket Fredrik Kempe i festivalen på senare år! Han skulle behöva ligga i träda lite och återhämta sig och sitt skapande. Men Eric Saade är det inget fel på. Han sjunger bra och kan röra sig på scen. Men ge honom för jösse namn något annat att bita i!

Tjåggarång!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar