söndag 8 maj 2011

Jag ska ut och kryssa!

Jag fick erbjudande om en gratiskryssning till Mariehamn häromdagen. Ni vet, sådana där skräpmail man får tretton på dussinet av. Dessutom ska man ju ta sig till och från Stockholm också och äta och allt, och det gör värdet på gratiskryssningen ganska ringa. MEN - den här gången bestämde jag mig för att trots allt utnyttja erbjudandet. Skattepengarna kommer ju om en inte alltför avlägsen framtid vilket gör att det inte blir väldigt ekonomiskt kännbart. Mor och jag åker söndagen den 3 juli och kommer hem dagen efter, så jag missar inte ens någon dialys. Bättre kan det knappast bli. Vi åker med Birka Paradise, och till och från Stockholm åker vi tåg. Vi satte min spårhund till bror på att hitta billigast möjliga biljetter åt oss och han lyckades som vanligt. Finns det någon som har koll på biljettpriser, resor, kartor och vägar så är det Mikael. Han är väldigt bra att ha i sådana sammanhang.

Så nu har jag något konkret att se fram emot, förutom Stuttgart-resan med kören som jag får en lyckostöt i magen av varje gång jag tänker på den!

Tjåggarång!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar