måndag 9 maj 2011

Munter så det räcker!

Är nu åter från mitt lilla måndagsäventyr och kan med fog säga att jag nu är munter och glad så det räcker. Jag åkte inte riktigt hela vägen, så att säga, men stannade på näst sista hållplatsen. Usch vad patetisk jag är som försöker få er att begripa utan att tala ur skägget (fast jag har bara en liten mustasch). Men i sinom tid kommer ni att få veta ... om ni nu inte redan listat ut det förstås.

Hem kom jag till en ljuvlig tortilla de patatas som jag hungrigt kastade mig över. Den lille trasten sjunger så man blir andäktig och jag har redan hunnit jaga ut en geting ur lägenheten efter att först ha dansat vild krigsdans (på stela fötter) då dessa obehagliga stickdjur alltid flyger upp i ansiktet på mig, helt oskyldiga människa. Jag hoar och tjuter så det skallar i väggarna och åstadkommer underliga, aldrig förr skådade skutt - till stor förnöjelse för resten av familjen. Korrekommittén, en dag ska jag visa er mina skutt, de kanske kan komma till användning i kören.

TjåggaRÅNG, nu ska jag vila mig efter dagens strapatser!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar