onsdag 6 juli 2011

För övrigt mår jag inte bra!

Inte vet jag vad det är för en mystisk bacill som invaderat mitt tarmsystem, men nu är jag rent ut sagt för jävla trött på den. Jag har kräkts hela dagen och hela natten men kräkningarna kommer med längre mellanrum nu. Jag drack 1/3 glas Coca-Cola med väldigt små och försiktiga klunkar, men det är det som kommer ut nu. Allt jag har fått i mig idag har varit en skiva bröd, men den fick jag i alla fall behålla i fyra timmar. Jag tror nog att det håller på att bli bättre, men det är rätt kusligt att spy galla, som jag gjorde hela dagen. Mina magmuskler, som jag inte trodde att jag hade, har presenterat sig på ett fantastiskt sätt och värker så det står härliga till av alla sammandragningar.

Det är ingen större idé att försöka sova, så jag sitter på min sängkant med huvudet över hinken och lyssnar på måsarna och några konstiga tutningar som kommer med jämna mellanrum långt bortifrån. Polackerna i bottenvåningen har haft fest och där har det bara precis blivit tyst. Det har verkligen märkts att folk har semester den här veckan, det har varit full rulle på balkongerna och rena kontinenten här utanför på gatan. Jag tycker det är härligt.

Undrar om jag ska våga mig på lite mer Coca-Cola?

Tjåggarång ...

2 kommentarer:

  1. Jag tycker du skall försöka dig på att dricka lite vätskeersättning av den typen som finns på apoteket. Coca-Cola saknar de salter man behöver då man liggger back i vätska. Dimor är också bra för att lugna magen, det är tabletter och om du får behålla dem kan de göra undervärk. Nu vet jag ju inte vilka mediciner du inte skall eller får äta med tanke på din övriga hälsa, men jag tror inte Coca-Cola hjälper dig särskilt mycket.
    Krya på dig, snabbt. Kramar Monika.

    SvaraRadera
  2. Stackars du! Jag känner med dig - magsjukor är det värsta som finns. Vätskeersättning är bra om du varit dålig så pass länge men du kanske ska kontakta vårdcentralenom det håller i sig.
    Kram från Eva

    SvaraRadera