söndag 17 juli 2011

En gammal hobby har vaknat till liv igen!

Oj oj oj, det var nästan oförskämt länge sedan jag bloggade nu. Har haft en liten downperiod och inte mått sådär alldeles överst på skalan efter min magbacill som kom och skakade om mig för en dryg vecka sedan. Det har tagit lite tid att återhämta sig på alla nivåer, så att säga.

Men jag är glad och förväntansfull, eftersom jag väckt liv i en gammal avdomnad hobby från tonåren. Brevväxling! Jag anslöt mig till en sajt på nätet som heter Interpals. Där kan man registrera sig som medlem och botanisera bland alla andra som vill ha brevvänner och t o m välja ålder, land och kön. Man kan också blockera vissa länder som är kända för att skicka s k money scams och böner om giftermål och/eller adoption. Jag har fått massor av brevvänner varav jag känner att jag kan bli RIKTIGT god vän med några stycken. En vänskap som verkligen kan utvecklas och djupna. Jag skriver bara till kvinnor, just nu mellan 35 och 50 år. Breven har redan börjat dunsa ned på hallmattan och jag skriver svar så pennan glöder. Jag har inte tänkt handskriva alla mina brev, men tills jag får r-en ur vagnen och startar upp min nya skrivare får jag göra det. Jag tar t o m med mig brevpapper till dialysen och sitter där och scribblar.

Men det är tragiskt med det "riktiga" brevskrivandet i Sverige, har jag förstått. Jag skulle glad i hågen ut och köpa brevpapper idag. Och då vill jag inte ha det där trista linjerade Lessebo-papperet som jag redan har, utan jag vill ha ett fint, sofistikerat brevpapper med färg eller tryck på. Jag höll på att springa benen av mig innan jag hittade vad jag sökte på Papeterie i Nordstan. Där köpte jag en jättefin box med det mest sofistikerade papper jag kan önska mig, både med tryck och enfärgade i en snygg cremefärg. Den kostade mig visserligen 145 kr, men kostar det så smakar det heter det ju. Och det smakar, det kan jag garantera. Det papperet ska jag använda vid högtidliga tillfällen. :-D Jag är ingen snobb, men när jag väl handskriver mina brev är det ju roligt om det är på ett snyggt brevpapper ... eller jo förresten, jag är nog en snobb.

Dessutom höll jag på att drunkna i regnet som vräkte ned från himlen. Min jacka hänger plaskvåt i badrummet - tur att min kattvaktsperiod är över för den lär inte vara torr tills i morgon.

Tjåggarång! :-D

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar