lördag 13 augusti 2011

Det rör på sig!

Äntligen börjar saker rulla igång igen efter juli, när alla gick i ide. :-D Tappa-vandringen den 24 september börjar närma sig, och mitt projekt tar form i rasande fart (nåja, halv-trav kanske är en mer adekvat beteckning). Jag vill ju göra reklam och sprida budskapet om organdonation, och har blivit lovad plats för ett tält i start/målområdet för vandringen i Delsjön. Det här ska ske i Njurföreningens regi (eller om det är Njurförbundet, jag har märkligt svårt att hålla isär de två!) men jag är initiativtagare. Det ska till riktigt kunnigt folk för att kunna ge rätt information åt nyfikna som kanske vill anmäla sig som stödmedlemmar eller till donationsregistret, eller bara veta mer. Det här ser jag som ett viktigt led i min strävan att hjälpa till och jobba för oss njursjuka. Jag vet inte var jag fick idén ifrån, eller var min energi i det här fallet har kommit ifrån, men det verkar som om det faktiskt kommer att bli av. Jag är inte så lite stolt över mig själv! Jag har lapparna klara för utskrift - de lappar som informerar dialyspatienter och även redan transplanterade plus personal på dialysavdelningarna i Göteborg om detta, eftersom jag vill ha med mig så många som möjligt på vandringen. Och jag ska skaffa publicitet, minst i tidningen och gärna också radio och TV.

Så helt plötsligt fick jag ändå något att skriva om mitt i min hjärnas sommartorka! Idag har jag dessutom köpt kantareller på Wieselgrensplatsen och det ska bli kantarellmacka ikväll, stuvade kantareller med tomat på smörstekt bröd. What a life I have, what a life I lead ... so never give it up, never stop ... ! :-D

Tjåggarång!

1 kommentar: