onsdag 24 augusti 2011

Ikväll börjar det - äntligen - igen!

Jag kan inte riktigt med ord beskriva min kärlek till min kör. Livlina, javisst. Ventil, javisst. Raison d'être, javisst. Det roligaste jag någonsin haft i mitt liv, javisst. Och allt sammantaget blir detta GOTHIA BARBER GIRLS. Och för första gången sedan mina motgångsår känns det riktigt, riktigt, riktigt bra att börja en ny termin, eftersom jag har kraft och energi. Jag vet att jag kommer att orka. Jag vet att jag kommer att gå iland med det högre tempo som kommer att krävas av körmedlemmarna i höst. Jag vet att jag kommer att klara av att ta mitt ansvar som körmedlem och träna hemma och gärna ligga steget före.

Tack för att ni finns, kören. Nu ska jag ge tillbaka en del av allt det ni har gett mig genom alla år.

Tjåggarång!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar