fredag 9 september 2011

Just det, har ju en blogg också!

Jösses vad jag har försummat denna blogg på sistone. Vet inte vad jag ska skylla på - har väl helt enkelt inte haft lust att skriva, antagligen. Det har gått så där lite upp och ned med välmåendet, i synnerhet sedan jag var på Sahlgrenskas gynmottagning i onsdags. En massa tjat om sådant jag helst skulle vilja ha ur världen snarast möjligt, men inte verkar få som det ser ut just nu. Det dröjer ett tag till, med andra ord. MEN - alla dagar är nya och jag har så mycket positivt kring mig just nu, så jag ska nog snart hitta tillbaka till mitt likaledes positiva kärn-jag! Har varit lite trött och nere de sista dagarna, det märker jag själv, så det ska bli skönt att komma ur det.

En positiv grej är att vi har kördag i morgon. En hel dag tillsammans med älskade kören - vad kan vara en större lisa för själen? Att få trötta ut mig på ett bra sätt och sjunga hjärtat ur mig är nog precis vad jag behöver nu. Vi håller till i körlokalen, så vi åker alltså inte bort den här gången.

En annan positiv grej är att jag snart blir publicerad i Njurföreningens tidning Infobladet igen. Jag har en större grej inne i kommande nummer, om hur man vänder negativa tankar kring dialys och dialysstart till något positivt i stället.

En tredje positiv grej är den utbildning jag har påbörjat hos Kompetenscentrum i Mölndal tillsammans med Eva, kurator på Lundbydialysen. Målet är att vi ska kunna dra igång egna utbildningar med dialyspatienter och ev även anhöriga. Vi får lära oss den utbildningsmodell som de har där och sedan i januari planerar vi att köra en premiärutbildning. Jag brinner ju för att hjälpa till på den här kanten och det ska bli enormt spännande och roligt! Jag visste faktiskt inte att jag hade det i mig, men tydligen har jag det.

I övrigt lunkar världen på och jag med den ... Var inne för en extradialys idag eftersom jag ju inte ska ha någon i morgon. Då fick jag sitta i andra änden av rummet, nere på andra sidan sköterskeburen.

Ja ja, det här ska säkert ordna sig det också, bara man trasslar sig ur allt elände en sjuttiofjärde gång! :-D

Tjåggarång!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar