tisdag 6 december 2011

Här är jag igen ...

Tiden går så fort och jag har liksom inte hunnit med. Det har funnits saker att brottas med som har gjort att jag bara orkat koncentrera mig på mig själv, min älskade kör och mina behandlingar. Jag har varken haft energi eller lust att skriva eller göra något annat. Jag kan inte sätta fingret på vad som berövade mig lusten, men det behövs ju inte heller ... huvudsaken är att jag känner för att skriva just IDAG. :-D

Vi är i full färd med att förbereda lägenheten och oss inför julen. I minst tio år (ja, det är sant!) har vi behövt göra den omfattande röjning vi håller på med nu. Det har känts ogästvänligt och taggigt att bo här hemma eftersom ingen har orkat ta tag i det hela och styra upp det åt ett eller annat håll. Nu har vi röjt källaren, mammas rum och alla bokhyllor, alla fönster är tvättade och jag håller på i mitt rum för fullt - och gudar, vad mycket bättre det känns. När man är sjuk och mår p*ss är det inte lätt att uppamma den energi som behövs för att vara hård och göra sig av med åtminstone en del av det skräp man samlat på sig. Jag vet inte var jag fick kraften ifrån, men jag kände att tiden var inne. Jag är mogen för det nu. Visst, det kommer att ta större delen av våren i anspråk också, men det viktigaste blir gjort nu.

I morgon genrepar kören i Den Sjungande Julgranen i Bältesspännarparken. (Ska det stavas med ett eller två S? Jag tycker två, eftersom det är ett bältes-spänne och inte ett bälte-spänne.) Vi ska sjunga den 9/12, 11/12, 12/12, 14/12, 16/12 och 19/12. Det ska bli så kul! Fast jag hoppas verkligen inte vädret blir som ikväll, när det är storm och regn och rusk - och åska! Här kom en blixt och en knall så jag höll på att ramla av stolen.

Nu måste jag fortsätta lägga in recept på min Mat-Adoran-blogg. Jag har en bunt med Allers och ICA-Kuriren som är nästan en halvmeter hög och som jag ska gå igenom och sedan slänga. Ett led i röjningen! :-D

Tjåggarång!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar